Și Registrul Comerțului poate greși ...
Când recurgem la îndreptare eroare materială ?
Există posibilitatea ca în baza de date a Registrului Comerțului ori în documentele ce au fost emise, să fie strecutare unele greșeli.
În situația în care există anumite erori sau neconcordanțe în documentele ce au fost emise de Registrul Comerțului, putem să fim în prezența unei „erori materiale”.
La fel se întâmplă și în cazul în care cu ocazia unor noi mențiuni, sunt întâmpinate probleme urmare a evidențelor păstrate în baza de date a Registrului Comerțului.
În asemenea scenarii, trebuie efectuate o serie de verificări. Se vor compara documentele lucrate, semnate și depuse la Registrul Comerțului cu cele consemnate în documentele ce au fost eliberate. Cu această ocazie se poate constata că documentele transmise spre aprobare Registrului Comerțului conțin erori, sau că, deși documentele au fost corecte, în procesarea lor de către funcționarii ONRC, s-a strecurat o eroare materială.
În contextul în care sursa erorii materiale strecurate este chiar consemnarea de către lucrătorii Registrului Comerțului a unor date sau informații inexacte, trebuie urmată procedura de „ îndreptare eroare materială ”.
Putem corecta greșelile Registrului Comerțului?
Răspunsul este afirmativ. Odată identificată cauza înregistrării defectuoase, trebuie demarată procedura de corectare a acesteia.
Doar la o primă vedere odată semnalată instituției eroarea ne putem aștepta ca această să se revolve de la sine. În realitate, este nevoie de întocmirea unui nou dosar. Dosarul va conține o cerere de înregistrare de îndreptare a erorii materiale. Se vor mai adăuga documentele justificative împreună cu o serie de explicații referitoare la situația creată.
Dosarul astfel creat va fi repartizat unei persoane desemnate. Aceasta va analiza și va pronunța o rezoluție de admitere ori de respingere a cererii de îndreptare a erorii strecurate.
Practica în domeniul dreptului comercial și activităților la Registrul Comerțului este coordonată de dl. av. Broască Bogdan, membru al Baroului București, înscris pe Tabloul avocaților definitivi cu drept de practică.
Procedura de lucru
Procedura de îndreptare eroare materială la Registrul Comerțului începe odată cu semnalarea problemei.
Pe baza cerințelor tale vom redacta un memoriu scris și vom centraliza documentele justificative.
Ne vom ocupa integral de depunerea dosarului. Menționăm că această procedură nu comportă taxe la Registrul Comerțului.
În următoarea zi lucrătoare după admiterea dosarului, documentele vor putea fi pregătite de eliberare de către Registrul Comerțului. După ce le ridicăm, vă vom contacta pentru a stabili cea mai la îndemână metodă pentru a vi le preda: fie personal, fie folosind servicii de curierat.